Sidor

tisdag 30 april 2013

Att överleva utan mellanmål

Jag trodde på fullaste allvar att jag skulle svimma eller bli supergrinig, ofokuserad och irriterad av att inte äta mitt vanliga förmiddagsmellanmål. Brukar vara så hungig att magen kurrar högljutt när klockan närmar sig 09:30 och det är dags för mellanmål så när jag i söndags bestämde mig för att plocka bort det var det, i min lilla värld, ett mycket stort beslut. Vem orkar svimma, vara trött, ofokuserad eller irriterad en hel förmiddag på grund av hunger? Inte jag i alla fall.

Hur har det gått då? Har jag bitit huvudet av någon kollega eller kanske börjat tugga på min egen arm? Nope och nope, inget av det. Det har faktiskt gått alldeles över förväntan. Jag ökade på frukosten med ett ägg och lite brysselkål (så gott med brysselkål just nu) och står mig ända fram till lunch numera. Igår åt jag lunch redan vid kvart i tolv så därför var jag fortsatt tveksam idag när jag skulle träna före lunchen. Går det verkligen att träna tung styrka vid klockan halv tolv när jag ätit frukost halv sju utan mellanmål en stund innan? Japp det gick. Men var jag inte svagare och höll på att svimma under träningen? Nope, inte det heller. Jag orkade och kroppen kändes stark och bra.

Är det nu det vänder? Är det nu jag kommer att bli piggare igen av kosten? Håller kroppen på att ställa om sig? Två veckor kvar av strikt paleo, blir spännande att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar