Sidor

måndag 29 april 2013

Strikt paleo - andra veckan

Första veckan gick som en dans men andra veckan har varit seeeeeeeg. Jag har varit trött, så himla trött, och väldigt seg i huvudet trots att jag sovit bra. Brukar sällan dricka kaffe för jag har en förmåga att klättra på väggarna efter lite kaffe men nu har det känt som en livsnödvändighet för att inte bara somna tvärt vid mitt skrivbord.

Jag har också upplevt ett sug, nästan som ett tomt hål i magen vissa dagar. Tog lite funderande innan jag kom på varför; frukt. Jag har ätit mer frukt än vanligt för att försöka få bukt med tröttheten men när jag äter frukt så skapar det ett sug efter mer mer mer av allting och jag har fått kämpa för att kunna motstå det med varierat resultat. I torsdags när jag kom på varför och slutade med frukt försvann hålet i magen och jag började bekämpa tröttheten med stora glas kallt vatten istället.
Nu inför tredje veckan blir det slut med "mellanmålandet" och kvar blir tre rejäla mål mat om dagen, spännande att se hur det går, jag älskar ju mina mellanmål.  Wish me luck!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar