Sidor

fredag 19 april 2013

Weleda Baby Lotion


En familjefavorit hemma hos oss är Weledas Baby Lotion, införskaffades i första hand till vår minste i familjen men blev snabbt en favorit hos både mannen och mig. Den är för ”svag” för att fungera mitt i smällkallaste vintern för oss torrisar men så fort temperaturen ute närmar sig noll eller visar plusgrader är den ypperlig. Lättflytande utan att vara blaskig, dryg, går snabbt in i huden, doftar svagt (starka dofter blir nästan lite kvävande tidigt på morgonen för mig) och ger en mjuk och len hud.

 
Ingredienser (INCI):
Water (Aqua), Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil, Sesamum Indicum (Sesame) Seed Oil, Alcohol, Glycerin, Glyceryl Oleate, Calendula Officinalis Extract, Sodium Beeswax, Xanthan Gum, Fragrance (Parfum)*, Limonene*, Linalool*, Geraniol*.
* from natural essential oils

Den innehåller inga otäckheter enligt innehållsförteckningen. Jag gillar'n!

Usch, det var en läskig upplevelse när jag började läsa vad många saker jag smörjer in mig och barnen med egentligen innehåller och hur de påverkar oss och vår miljö. Känner att jag vill sätta mig in i det hela ännu mer än bara att läsa Badskumt, kika in hos Naturligt Snygg och läsa om otäcketerna i vår duscha/smörja/sminka-kemikalievardag bland annat hos  Simply Pure (de har en finfin checklista). En dag ska jag bli klok och kunna massor om det hela... men inte idag....


Fredag och solsken idag! Jippie!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar