Sidor

måndag 22 april 2013

Strikt paleo – första veckan avklarad

Nu har jag ätit ganska strikt paleo i en hel vecka. "Ganska" eftersom jag har ätit gröna ärter vilket jag redan från början bestämde mig för skulle finnas på min ok-lista. Hur har det gått då? Bra tycker jag, krävs planering för att jag inte ska bli så sugen på mitt vanliga kesella-med-müsli-förmiddagsmellanmål. Har provat på Banana scramble, Kanelstekta äpplen med ägg, kokt ägg och diverse grönsaker, alltihop fungerar bra som mellanmål men minnet av kesellan består.

Övriga måltider har flutit på men i söndags blev jag vansinnigt hungrig på eftermiddagen, förmodligen till följd av morgonens springtur och en alldeles för liten lunch. Trots rejält mellanmål på eftermiddagen krävdes det mycket mat på kvällen för att få bort hungern. Note to self: Ät bättre hela dagen och fyll på ordentligt efter långturer.

Idag är jag supertrött men tror att det mest beror på för lite sömn under helgen, det finns ju så mycket annat roligt att göra på helgerna särskilt när det är varmt och soligt. J Blir tidig kväll ikväll och lite sovmorgon imorgon så känns det strax bättre...
Ljuvliga måndag!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar