Sidor

torsdag 2 maj 2013

Bästa bananglassen

Igår var jag utan mat mellan klockan tolv (lunch bestående av grönsakssoppa och tre ägg) och halv sex (middag med massa gott grillat) utan att bli arg, sur irriterad eller en endaste gång tappa tålamodet med varken barn eller sambo. Jag var hungrig när det var dags för middag men inte sådär panikhungrig som jag brukade bli utan mer bara magen som kurrade. Verkligen en ny upplevelse, jag gillar det här.

Till efterrätt igår blev det BANANGLASS!
Åh, dettta är så supergott och hyfsat nyttigt.

4 ekologiska bananer
1 - 2 msk kakao
0,5 - 1 dl kokosflingor
ev 1 - 2 msk vatten

Bryt bananen i mindre bitar och frys (jag brukar frysa in de bananer som riskerar att bli bruna och dåliga allt eftersom) i minst två timmar. Ta fram bananerna ur frysen och låt stå i rumstemperatur 5 minuter innan du börjar tillagningen. Mixa alltsammans och sätt eventuellt i lite vatten i mixern om bananerna är väldigt hårda eller om lite lösare konsistens önskas. Ät omedelbums.

Mmmmmmmmm så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar