Sidor

onsdag 17 april 2013

Morotsraggmunkar och backintervall

Gårdagens middag bestod av smarriga morotsraggmunkar, recept hämtat från Under vårt tak. Kikade i kylskåpet och hittade wokade grönsaker från i helgen, babyspenat, tomat och en avokado att ha till raggmunkarna, blev superb!






Vid skymning, när resten av familjen fått genomföra sina träningspass, var det dags för backintervaller. Backintervaller är så sjukt jobbigt både mentalt och fysiskt, tio gånger upp och ner för samma jobbiga backe i det högsta tempot ben och lungor förmår. Men efteråt, när jag återfått andan igen och det slutat tjuta i luftrören varje gång jag försöker ta ett andetag, är känslan störtskön. Känslan av att jag fixade något som jag gruvat mig för hela dagen, känslan av endorfiner som rusar i kroppen, känslan av frisk luft i lungorna och kroppens rörelseglädje. Sweeeeeeet!

Backintervaller
Uppvärmning 2km lugnt tempo

Spring så fort det bara går uppför valfri backe (tar ca 40-50 sek)
Försök andas och jogga långsamt ner för backen igen
Gör detta 6 gånger

Spring 2 km i behagligt tempo

Tillbaka till backen igen och spring som en galning 4 gånger till

ANDAS och jogga hemmåt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar