Sidor

lördag 27 april 2013

Oh mama kettlebell

Nu har min kära sambo äntligen varit på sin förstakettlebell coachning hos Betty och i hemläxa fick han attträna med mig. Så det gjorde vi.

Dagen till ära blev det ett av Bettys pass:
40 svingar
30 utfallssteg
25 russian twist
20 goblet squats
15 halo
5 burpees
Pusta och repetera.
Vi körde igenom ovanstående 3 gånger.

Till uppvärmningen tog vi varsitt kvastskaft (jag fick detmed sopborsten fortfarande kvar på) och försökte oss på lite rörlighetsträning.Som avslutning blev det planka i tabata (20 sek planka, 10 sek vila… i totalt 4minuter) och stretch av höftböjarmuskeln-vad-den-nu-heter då allt springandegjort att mina känns som två små hopknutna trötta saker.
Vi har inte tränat ihop på över 11 år min sambo och jag. Före vi fick vår stora son brukade jag följa med sambon till ett litet skumt källargym i vårt bostadsområde. Det luktade skunk och där var det bara biffiga killar som förmodligen ibland använde otillåtna tillskott för att träna upp sina muskler (fick "tips" en gång om vad jag skulle kunna köpa för att bygga muskler snabbare... en inte helt laglig produkt...). I källargymmet var det min sambo som var min expert, han som bestämde öningarna och hade kunskapen om vad vi skulle träna, hur mycket och hur tungt. Jag hängde med så gott jag kunde och njöt av att vi tränade tillsammans.
Nu var det min tur att styra övningarna, peta lite i tekniken och peppa sambon lite extra. Väldigt roligt att träna tillsammans igen!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar