Sidor

fredag 1 november 2013

Bara lite trasig

Dagens CrossFit lämnade märken på mina händer men inga blåsor i alla fall.
 



Först Sled Pull Relay*3 med 40kg på för tjejer och 60kg för killar, två lag som tävlade mot varandra. Vi förlorade men det andra lagets killar valde många gånger att dra 40kg istället för 60kg..... Nä, inte så att jag hatar att förlora.....

WOD:
On the minute for18 minuts:
Udda minut: 10 pullups
AMRAP V-Ups
Jämn minut: 5 hspu
AMRAP Kettlebell clean (12kg)

Sjukt jobbigt och jag fixade inte alla tio pullupsen mot slutet trots lila band (det band som är till för de som behöver mest hjälp). AMRAP betyder så många repetitioner som möjligt och på V-Ups gjorde jag 4 varje varv. Hspu är handstand push up, det vill säga att man stå på händer mot en vägg och sänker sig ner i en armhävning med fötterna fortfarande mot väggen. De var betydligt lättare att klara av än pullups och jag hann med 10 kettlebell cleans varje varv.

Efteråt var de flesta, inklusive jag, bara en liten flåsande svettig pöl på golvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar