Sidor

onsdag 13 november 2013

Slarvstädat

Igår blev det hemmaträning med kettlebell. Är alltid så rädd att tappa kettlebellen och slänga in den i ett fönster/möbel/annat som kan gå sönder när jag tränar hemma. Under våren och sommaren var det ganska skönt att träna utomhus men en regnig novemberkväll kändes det inte alls lockande. Fick bli inomhus i sovrummet, ett sovrum som jag dammsög i söndags men uppenbarligen hade jag slarvat för det var dammigt som sjutton under sängen.... På med hög musik och full fart.

Timber med Pitbull feat Kesha, en av sonens favoritlåtar som jag också har fastnat för.

Tre varv av följande:
Swing
Snatch höger
Snatch vänster
Figure 8
Press höger
Press vänster
Knäböj
Bicepscurl
Marklyft
Dips
Around the world
Clean höger
Clean vänster
Utfall
Halo
Armhävningar
Rodd
Russin trist
Sidoplanka höger
Sidoplanka vänster
 
30 sekunder av respektive övning utan vila, vila efter varje hel runda.
 
Pustande och svettig ägnade jag en stund efteråt till yoga. Orkade inte hämta datorn för Yogobe så det fick bli yoga utifrån en tidning istället. Avslappningsyoga, lugnt, skönt och lite sömnigt mot slutet.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar