Sidor

torsdag 14 november 2013

Omvänd ordning

Dagens lunchpass var noga planerat i förväg (läs; snabbt nedskrivet på en lapp fem minuter före jag knatade iväg till gymmet) och hela kroppen skulle få sig en genomgång. Tanken var att börja med marklyft och köra riktigt det tungt 4*6 följt av ben och sen övriga kroppen. Blev inte riktigt så då gymmets enda skivstång var upptagen... igen.... Som tur är ska de bygga om på gymmet och jag hoppas att de sätter in en till skivstång.

Omvända passet 4*6
Utfall bakåt (21kgs hantlar)
Bänkpress med hantlar (16kgs hantlar) öka till nästa gång
Dips med 15kgs vikt i famnen
Sittande axelpress 10kgs hantlar
Alexis axelpress (liggande på sned bänk med bröstet nedåt, händerna hängandes ner och sen dra upp med hjälp av baksida axel, svår att pricka) 10kgs hantlar
Enarmsrodd 24kgs hantel (jaaaa, jag klarade 4*6 på båda)

Ojojoj, vad jag var trött när stången väl var ledig men jag var så sugen på marklyft. Orkade inte 4*6 utan det blev:
Marklyft 70kg 4+4+4+5

En varm dusch, god lasagne och massa vatten senare känns kroppen lite stabilare och jag är redo för resten av dagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar