Sidor

tisdag 7 januari 2014

Vardagsmotion

Jag går till jobbet nästan varje vardag. 5km som tar en timme eftersom allt går i snigelfart på morgonen hur mycket jag än försöker öka takten. Hade det blivit bussen hade jag fått sova 30 minuter längre men efter morgonpromenaden är jag betydligt piggare än efter en halvsovande busstur. Vissa tycker att det är helt knäpp, 30 minuter längre sömn är mycket, särskilt såhär efter alla ledigheter då man vant sig vid ett annat tempo och en annan dygnsrytm, och imorse var det lockande att sova längre...


Stadens vackraste julpynt, det underbara trädet med belysning gör att jag får gåshud och blir genuint lycklig varje gång jag går under det, så om jag inte kan locka upp mig ur sängen med frisk luft, bra pod i öronen, god frukost efteråt så kan jag tänka på trädet och känslan att gå under det, så värt att stiga upp då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar