Sidor

tisdag 21 januari 2014

Igång igen!

Nu är Krav Maga-träningen äntligen igång igen! Som jag har längtat...  Den här gången i ny lokal; liten källarlokal med ganska lågt i tak, speglar, en liten bar i ett hörn, flera pelare, halt golv. Suverän plats för mer verklighetstrogen träning! Att träna i en stor ljus och luftig lokal med mjuk matta på har såklart sina fördelar men OM jag någon gång skulle bli överfallen kommer det knappast att vara i en mjuk och perfekt träningsmiljö.

Fick köra med en ny kille igår, ny i bemärkelsen Krav Maga, han var van vid de tekniker vi gick igenom igår och det var en ren fröjd med en duktig och snabb träningspartner som kunde anpassa hastighet och styrka i sina slag så jag fick jobba på gränsen till min förmåga utan risk för att få tänder utslagna. Tror jag kunde ge honom ett bra träningspass också, mina blåslagna underarmar stödjer detta.

Det fina armbandet har min yngsta son gjort till mig, så tjusigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar