Sidor

torsdag 2 januari 2014

Nyårslöfte vs målsättning

Såhär dag 2 på det nya året klurar jag på målsättning för år 2014. Vad vill jag klara av under 2014? Inte nyårslöften utan målsättning istället, målsättning gällande träning. Ett löfte känns som om jag absolut måste göra allt för att hålla och eftersom livet kan komma emellan och vilja annorlunda (förkylningar, skador, familjen, förändringar i största allmänhet, tja livet helt enkelt) så känns en målsättning mer som en strävan och inte ett absolut krav, inte stressande utan mer motiverande, en riktning och inte en fast punkt som ska nås till varje pris.

Nyårslöfte har jag redan avgett, att stå upp minst 75% av jobbdagen, och det får räcka i löftesväg.

Träningsmål år 2014:
  • Marklyft 120kg
  • Armhävningar 30 st på raken
  • Stå på händerna fritt
  • Springa Stockholm Halvmaraton

Ovanstående vill jag alltså klara av under 2014, tur att det är mååånga dagar kvar av året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar