Sidor

fredag 31 maj 2013

Keep it simple

Efter ett lunchpass hos Bästa Betty, beståendes av cirkelträning med många tunga, roliga och utmanande övningar (precis min melodi) pratade vi lite kost. Något som jag verkligen tog till mig är att vi krånglar ofta till det för mycket med just kosten. "Det är det enkla som fungerar i längden och är det bara köpespyttipanna som hinns med just den dagen, ja då är det så.Inget dåligt samvete, ingen stress och mätt i magen, så ska mat vara." Även om jag till ikväll planerat mat som tar mycket tid;grönsaker i ugn, köttfärsbiffar, coleslaw och lite stekta ägg, så blir det verkligen inte alltid så.

Igår skulle jag ha gjort en pizza på dinkelmjöl men, näe, jag orkade bara inte ställa mig och baka i värmen. Svängde in på närbutiken, köpte tortillas och vanligt bröd (orkade inte baka något alls och brödet var slut... ). Tortillabröd som botten, på med ketchup (slut tomatpure hemma), gröna ärter, purjo, äpple, lite ädelost och MASSOR av mozzarella. De andra fick bacon på sina pizzor också. Medan pizzan var i ugnen skar jag snabbt upp lite grönskaker och la på ett fat samt världens snabbaste pizzasallad gjord på strimald vitkål (knosa den lite med händerna så blir den mjuk), 1 dl olivolja, 1/2 dl vitvinsinäger, torkad oregano, salt och peppar. Som lite såsigt till pizzan hittade jag rester av mixade soltorkade tomater (perfekt med mozzarellan). KLART på nolltid och supergott!

Åh, lunchträning ger mig verkligen energi. Nu, äntligen, känns det som fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar