Sidor

måndag 6 maj 2013

Strikt paleo - tredje veckan

Håll tummen nu, jag tror att tröttheten har lossnat och är på väg bort.

Första delen av veckan var seg, så seg, men nu i slutet av veckan har det känts bättre. Visserligen skiner solen ute och det brukar påverka men jag hoppas att eventuell trötthet på grund av kostomställningen är borta nu. Jag sprang det bästa jag har gjort på länge  i lördags och igår blev det både intervaller i backe och lite kroppsarbete i trädgården. Min energi är tillbaka.

Jag vacklar mellan att längta till nästa onsdag då kosten ”släpps fri” igen och att tycka att det här med paleo är ganska tryggt och bra, jag äter rätt saker nu och behöver inte ens fundera på att äta den där glassen som står i frysen eller chipsen som ligger i skåpet. Fram och tillbaka, sockerlockad och sockeravskräckt om vartannat. Men tänk vad gott det är med ett glas vin och brieost… Hm….. Så här lockad av paloeovänlig mat var jag inte förra veckan, suget efter annan mat ökar ju närmre slutet jag kommer. En dryg vecka kvar, en vecka att känna efter hur kroppen mår och hur det här fungerar för mig. En vecka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar