Sidor

fredag 24 maj 2013

Så vände det

Igår kväll mitt under The Fast & the Furious 4 (älskar sådana filmer) kände jag suget efter träning komma tillbaka. Kanske berodde det på de två Kexchoklad som jag precis mumsat i mig, kanske var det bara lite mer vila efter Göteborgsvarvet som behövdes men mitt under filmen slog det mig; Jag har inget specifikt mål kvar med träningen nu efter varvet, jag behöver mål för att kunna motivera mig!

Även om geniknölarna gick igång av choklad och actionfilm kom jag inte på något särskilt mål jag vill ha för träningen under sommaren just där och då. Några timmar senare, efter alldeles för lite sömn, under cykelturen genom skogen med fågelkvitter i öronen bestämde jag mig för sommarens träningsmål.

Fysisk aktivitet minst 30 minuter varje dag


Inte svårare än så, jag får göra vad jag vill så länge det räknas som fysisk aktivitet; bandy på gatan, jogga, yoga, simma, styrketräning, pass på gymmet, cykla, vad jag känner för så länge det är rörelse i träningskläder.

Med det bestämt är det lunchstyrka på gymmet som gäller idag, extra kul då jag ska få hänga på ett speciellt pass med min lunchträningskompis.

FREDAG WOHOOOOOO!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar