Sidor

tisdag 7 maj 2013

"De ä bar å åk"

Vilken underbar morgon, solen skiner, lite lagom varmt så här en vårmorgon och jag har startat dagen med yoga.

Försökte fundera lite igår när jag skulle börja, hur jag skulle lägga upp det för att få in mer yoga, vilken slags yoga och vad jag egentligen vill ha ut av yogan. Ville börja på stört, helst alla sorters yoga och jag vill bli smidigare, snyggare, mer hälsosam, smalare, mer muskler, äta bättre, ja jag ville att yogan skulle ge mig ALLT. Vilket inte riktigt funkar, inte om jag vill träna annat, äta lite hipp som happ ibland, och hinna umgås med nära och kära... så jag bestämde mig för att sluta fundera och bara görat, "De ä bar å åk". Ställde väckaren 15 minuter tidigare än vanligt, stänkte lite vatten i ansiktet och började med det hela, lite mjukt och försiktigt. Övade på att lyssna innåt, acceptera min morgonstela kropp och bara vara i här och nu.


Säger inte att det var på något sätt perfekt, att jag lyckades hålla fokus, att jag inte var irriterad bitvis över hur morgonstel jag är (ovig och stel i vanliga fall men på morgonen är det sju resor värre), att mitt fokus hela tiden låg innåt, nope, var allt det och lite till men... De få stunder som jag lyckades vända fokus innåt, som jag accepterade min stelhet, som jag bara var precis där och då, det var helt ljuvligt!

Underbara dag välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar