Sidor

fredag 3 maj 2013

"Två-dagars" latmasken

Det finns ju tredagarsfeber och andra mer eller mindre tidsbestämda sjukdomar, jag har drabbats av två-dagars latmasken och därmed ingen träning alls. Jag har haft gott om tid men absolut ingen lust. I onsdags var jag snuvig vid frukost och bestämde mig då för att skjuta upp den dagens planerade löprunda. Förkylning är absolut en bra orsak att inte träna men min snuva släppte under dagen, trots det blev det ingen löprunda i onsdags.

Tanken var då att springa i går istället men latmasken bet så hårt att jag inte kom iväg. Jag hade absolut ingen lust trots att jag hade tiden och det var superfint väder ute. Istället gjorde jag glass och kakor och glass med kakor i, allt utan att smaka en enda liten bit. Gjorde the i världens (nåja, husets) största kopp till mig själv och kröp till kojs tidigt.
 
 
Idag tänker jag vinna över latmasken och bege mig till gymmet för styrka.
Fredag, nu kör vi! 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar