Sidor

torsdag 20 juni 2013

Usch och fy

Har nu provat på Gul blomkål, Raw lasagne (gudomligt gott!) och igår var det dags för Spenatsoppa, samtliga recept hämtade från Raw Food - ett lättare liv på tre veckor.

Spenatsoppan innehåller:
spenat
avokado
gurka
limejuice
basilika
gräslök
persilja
vatten
salt & peppar

Samtliga är saker som jag verkligen gillar, en god sallad med babyspenat i, avokado till allt, gurka mmmm, lime i vatten, i avokado, i allt, basilika som bara är så gott..... Lät som en perfekt kombination, bara i med allt i mixern och kör igång. Klart på nolltid, lätt som en plätt. Men usch och fy vad det blev totalt osmakligt, barnen åt en sked var, jag plågade mig igenom en halv skål och sambon var den tappraste av alla och åt upp hela sin portion. Nä, usch och fy, det här receptet får ett stort kryss över sig i kokboken. Bläääääääääää!




Gårdagens yoga bestod av ett 30 minuters flödespass och ett 10 minuters avslappningspass från Yogobe, så skönt. Nästa gång ska jag dra yogamattan och datorn utomhus och våga prova på huvudståendet också, inomhus med massor av hårda saker i närheten vågar jag ännu inte, gör så ont om jag ramlar då.

Idag, tungt tungt tungt pass hos Betty. Det blir marklyft, knäböj och pressar. Ladda! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar