Sidor

tisdag 11 juni 2013

Hur gjorde hon det där?

Provade en 15 minuters video från Yogobe, Happy Hipps med Johanna Andersson (fint namn  :)  ).



Milde himmel vilken smärtsam men ändå skön yoga, fokus blev automatisk på andningen för att klara av poserna. I yogan ska fokus ligga på en själv, min kropp, vart jag är just idag, hur det känns just nu och man ska absolut inte jämföra med andra. I går kunde jag inte låta bli att jämföra lite med sköna Johanna Andersson, jisses, jag är som rena rama järnspettet i jämförelse, stel som en pinne och totalt orörlig. Undrade "Hur gjorde hon det där? Hur kommer hon dit? Oj, jag visste inte ens att kroppen gick att böja så."

Trots att jag kände mig så otroligt stel i jämförelse kände jag mig lättare i kroppen och mådde toppen efteråt. I videon tog Johanna upp flera nivåer så jag kunde anpassa det hela efter mig och hon berättade även att hon inte kom så här långt i början som hon gör nu. Kändes hoppingivande och mycket inspirerande. Så nöjd med mitt beslut att yoga varje dag denna vecka, en bra start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar