Sidor

onsdag 26 juni 2013

Springa, kb, yoga och jordgubbar....

Varje dag när jag vaknar försöker jag ha inställningen; Vilken härlig dag! Inte alltid det går och när det inte känns som en så särskilt härlig dag låter jag det kännas så en stund för att sen aktivt börja jobba med positiva tankar, helt enkelt tvinga mig själv att tänka på positiva och roliga saker. I morse kom det positiva flytet alldeles av sig själv, en härlig fortsättning på känslan som jag hade när jag somnade. Som jag belönade min kropp igår, blev springande, kettlebellande och, såklart, yogande.

6 km i motionsspåret hemmavid med ett snitt på 5:49 min/km. Försökte tänka på de tekniker vi gått igenom när vi hade löpträning en dag på jobbet. Gick lättare att springa, benen gick mer av sig själva och det var lättare att komma upp i högre tempo. Flåset var mindre bra så det får jobbas på framöver. Invigde mina kompressionsstrumpor också, sambon skrattade lite åt mig och sa att jag såg ut som en fotbollstjej...  Äh, tycker inte jag, jag såg ut som en helproffsig löparbrud ju!




Sen var det dags för lite kettlebellande tillsammans med sambon och regnet som varit så härligt när jag sprang gjorde kloten en smula smålhala, extra utmaning. Planen klistrades upp på altandörren med en liten söt gul post it -lapp och följdes nästan. Plankorna fick vänta till sist och kördes inomhus....


Yogan blev 15 minuter med Yogobe och hör och häpna, jag lyckades gå upp i brygga. Kunde inte hålla den särskilt länge och det var vansinnigt tungt men upp kom jag. Supernöjd avslutades kvällen med jordgubbar och kesella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar