Sidor

måndag 10 juni 2013

Tre brandbilar

Vad sjutton är helgen alltid så himla kort för?! Mina helger bara flyger förbi och även om jag får mycket gjort och verkligen njuter av dem försvinner de fortare än en kanna saft en varm sommardag.

Förutom en massa trädgårdspyssel (inklusive nedklippning, nedsågning och uppgrävning av tre monstruöst stora taggiga buskar *brrrr* läskiga saker), god mat, godis och chips, tv-tittande, lekplatslekande och bokläsande blev det lite träning också.

Sprang 10km runt "min" sjö. Vissa sträckor är underbart vackra och går lättare än andra att springa, eller lättare och lättare, jag har något fint att titta på medan jag springer i alla fall. Lugnt och fint med en totaltid på dryga 64 minuter, helt ok i värmen.



Efter att ha ätit en massa godis i lördags kändes kroppen rastlös och energifylld på söndagsmorgonen när det var min tur att stiga upp tidigt med minstingen. Vi drog på oss cykelhjälmarna och begav oss ut. 2 mil och en timme senare hade vi hunnit uppleva massor med både upp- och nedförsbackar, ett hus som numera bara bestod av en skorsten och inte mindre än tre brandbilar. För en treåring som leker med brandbilar, drömmer om brandbilar och hela dagen lång låter som en brandbil var detta himmelriket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar