Sidor

måndag 24 juni 2013

Midsommarhelgen

Dra mig baklänges vilken härlig midsommarhelg jag har haft. Sol, åskregn, goda vänner, tårtprovning (åh så goda), midsommarmat, massor av jordgubbar, grillning, inflyttningsfest och ett par träningspass..

Midsommaraftonen blev det ett besök vid sambons mammas grav, precis ett år sedan hon dog, det var ett välbehövligt besök, en bra start på midsommaren med lite tårar och eftertanke men ändå gemenskap och värme. Morgonens planerade löprunda bortprioriterades och beslutet kändes rätt ända in i hjärtat. Ingen träning på midsommaraftonen men en vilodag efter torsdagens tunga styrka behövdes.




På midsommardagen blev det tre varv av Fredriks pass, lite yoga från Yogobe,  snabbdusch och grillfest. Midsommarhelgen avrundades med ett av Bettys pass (jobbigt, utmanande, svettigt) och ett glas vin.

100 hopprepshopp - 10 armhävningar
90 hopprepshop - 9 armhävningar
osv ner till
10 hopprepshopp - 1 armhävning

40 swingar - 15 burpees
30 swingar - 10 burpees
20 swingar - 5 burpees

10 step up med utfallssteg bakåt - 10 russian twist
20 step up med utfallssteg bakåt - 20 russian twist
30 step up med utfallssteg bakåt - 30 russian twist
40 step up med utfallssteg bakåt - 40 russian twist

Oj och aj i slutet, sambon fick komma  och hjälpa mig ner med kettlebellen från ryggen när jag var klar med de sista 40 step upsen. Använde mig av 16 kg kettlebellen men den kändes som om den vägde 50 kg i slutet.



Yogan då? Jorå, här har yogats. På midsommaraftonen höll jag alldeles på att glömma bort det hela, kom på det efter att jag gått och lagt mig. Blev kort session av Yoga Nidra i sängen och sen somnade jag nöjt. På midsommardagen försökte jag mig på 30 minuters yoga från Yogobe med huvudstående som avslutning, ramlade hela tiden, nytt försök framöver. Igår blev det åter igen Yoga Nidra men denna gång på yogamatta och lite mer fokus, trodde jag.... Sambon väckte mig en stund senare, ooops jag somnade visst....  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar