Sidor

torsdag 3 oktober 2013

Nervös i onödan?

CrossFit inbokat som lunchträning idag och jag har gruvat mig och varit nervös för det sedan igår. Två orsaker till oron; själva passet i sig (CrossFit är lite av en näradödenupplevelse) och att jag skulle ha en träningskompis som är superduktig. Vad tusan tänker jag så för egentligen?! Jag har själv valt att gå på CrossFit just för att det är så hård och allsidig träning och borde vara glad för att jag tar ut mig så att det känns som att underarmarna brinner och att låren ska gå sönder. Sen, hejhopphallå, att jag känner någon som ska gå på samma pass som dessutom är mycket bättre än mig borde bara vara inspirerande och peppande. Tog mig i kragen och körde på! Ångrade mig inte en sekund. Rädsla och oro är ok MEN det får aldrig hindra en att göra det man vill.

Dagens pass var tufft och min träningskompis var superduktig och stark, vi peppade varandra och det hela blev skitbra!

WOD 1:
On the minute: (varje minut ska inledas med 10 boxjumps)
10 Box Jumps
AMRAP Ring Rows (AMRAP=så många repetitioner du hinner)
Tills 60 ring rows är genomförda. Max 10 minuter
Hann precis med 60 ring rows inom 10 minuter men gjorde lättare varianten av det med böjda ben och ringarna inte längst ner.

WOD 2:
21/15/9
Toes2Bar (nja, snarare Toes2någonstans strax ovan höften men men...)
Thrusters 20kg (squat upp i press)
8:12 minuter tog det.

Hejja mig!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar