Sidor

torsdag 10 oktober 2013

Blåmärke på nytt ställe

Krav Maga har en förmåga att ge mig blåmärken, främst på underarmarna men även smalben, öron, läpp och mage kan bli fläckvis blåa. Gårdagens Krav Maga gav mig blåmärke på ett helt nytt ställe, alldeles vid handleden.
Istället för ett armband...
 
Vi övade knivförsvar och avslutade med en stressövning. En person skulle in i mitten och så kom en annan och attackerade med kniv, slag och sparkar, de fightas en stund, sen kommer attackerare nummer två och nu är de två mot en, och så vidare tills det var alla mot en. Slutade med sex personer mot en. Jag tycker sådana övningar är skitläskiga men mina gulliga träningskompisar tog det lugnt och fint så jag klarade mig från den värsta panikkänslan.

Det är ju meningen att bli stressad, att man ska få smällar (lite lagom styrka med mjuka handskar), att paniken ska vara nära, att det ska vara läskigt men usch och fy ändå. Jag behöver verkligen tuffa till mig men det får ske stegvis... Nu var det ju bara mina söta träningskompisar som attackerade mig och det var bara att stoppa det hela om jag inte hade pallat mer men tänk de som blir nedslagna och misshandlade av ett helt gäng på riktigt. Fy f-n vilken skräck, vilken panik, vilken smärta och den ständiga rädslan efteråt! Nä, jag är himla glad över att det vi gör är på låtsas i en kontrollerad miljö med mjuk matta under och mjuka handskar istället för knogjärn, hård asfalt och påtända personer.

långärmat behövs till vardags

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar