Sidor

onsdag 26 mars 2014

Orkeslös pga lite sömn

Idag var det dags för första dagen i 3*10 veckan. Kände mig trött och orkeslös före lunch, har sovit alldeles för lite i natt, men lite träning brukar alltid pigga upp så bestämde mig för att köra på ändå. Passet var helt ok men jag orkade långt ifrån det planerade, orkade inte ens det jag brukar. Tänk att sömn påverkar styrkan så mycket.

3*10-isch
Bänkpress med 16kgs hantlar (9+6+6)
Pullover på bänk 19kg
Rodd med skivstång 35kg
Sittande axelpress 10 kgs hantlar (7+7+6)
Chins med plutt på 9ans hjälp (9+8+6)
Dips på bänk utan vikt

Jag valde att inte gå ner i vikt när det tog stopp före 10 repetitioner utan istället köra på tills jag inte orkade mer, rätt eller fel? Mitt val i alla fall, kändes bättre idag att ta den vikt jag tänkt istället för att gå ner i vikt och då orka med alla tio repetitioner.

Längtar till kvällen och min sköna säng, mitt sköna täcke och ljuvliga kudde... Älskar att sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar