Sidor

fredag 28 mars 2014

Bara för mig

Har lyssnat på Milla Floryd pratar Acroyoga i Helt Organiskt. Underbar intervju, varm och inspirerande! Förutom en känsla av gemenskap och tillhörighet tar jag med mig att inte låta rädslan hindra mig från att prova på nya saker. Något som alltid är viktigt att bli påmind om, rädsla ska inte styra våra liv.

Intervjun fick mig att tänka på vad jag vill göra och framför allt varför jag inte gör det jag vill. I ett fullbokat liv med heltidsjobb, familj, aktiva barn med många träningar, egen träning, gärna lite socialt med vänner, trädgård, sjuk förälder som kräver daglig tillsyn och hjälp med diverse, matlagning, tvätt, städ och för att inte tala om den ofta undermåliga sömnen är prioritering ett måste. Har fått till en ok ramverk med det jag verkligen verkligen verkligen behöver göra för att vardagen ska fungera och då är det lätt att det jag vill göra för mig själv, min guldkant i vardagen, försvinner eller hamnar alldeles för långt ned på prioriteringslistan.

Min bortprioriterade guldkant är yoga, yoga får mig i balans, håller mig "grundad", och gör att jag lättare hanterar en överfull vardag. Jag mår så mycket bättre om jag gör någon form av yoga varje dag. Ändå så gör jag inte det, var länge sen jag yogade på något sätt alls. Har prioriterat bort det trots att det egentligen är yoga jag skulle behövt för att hantera sista tidens stress och press. Så nu tänker jag yoga varje dag, kort eller lång stund, fysiskt utmanande eller bara avslappning spelar ingen roll bara jag gör det. Bara för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar