Sidor

torsdag 13 mars 2014

Kärleksmums

CRAAAAAAZYYYYY THURSDAAAAAYYYYYYYYYY!
Jag gillar Morgonpasset och älskar att höra Kodjo hälsa torsdag välkommen på detta fantastiska sätt.

På sistonde har det varit minst sagt skralt med träning på grund av alldeles för mycket annat att göra. Upp supertidigt, lååånga dagar på jobbet, hem för snabb middag och sen vidare fix för att dyka i säng alldeles för sent. Repetera alldeles för många dagar och använda alldeles för mycket täckkräm under ögonen, så har du mitt liv i ett nötskal. MEN ikväll, ikväll ska jag äntligen få gå på min älskade Krav Maga igen. JIPPIE!!!

Gjorde kärleksmums a'la Johanna i lördags, ljuvligt goda. Gammal som ung älskade dessa och själv ville jag bara ha mer, får göra ny sats på lördag.

Kärleksmums a'la Johanna
Kakbotten:
2,5dl valnötter
1,5dl kokos
4 medjooldadlar eller 6 vanliga
2msk kakao
1-2msk vatten
pyttelite salt

Mixa allt och tryck ut på fint fat. Ställ i frysen medan du gör glasyren.

Glasyr:
1 mogen avokado
1tsk vaniljpulver
3 msk kakao
2-3msk honung
2 msk kokosolja

Mixa samman glasyren och bred ut på kakbotten. Strössla över kokos. Njut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar