Sidor

fredag 14 februari 2014

Skratt i trappan

Oj! säger jag bara. Och kanske lite aj också, som i aj mina ben. Dagens wod såg lätt ut på pappret/tavlan som instruktören skrev den på men oj så tufft det blev. Efter avslutat pass och dusch skulle jag gå upp för en trappa, var tvungen att stanna mitt i och skratta lite, benen ville inte alls lyda mig.
 
18 minuter så många varv som möjligt av följande:
15 meter weighted walking lunges (16kg kettlebell)
75 singel unders (vanliga hopprepshopp) måste öva på dubble unders (två snurr på repen på ett hopp)
2 rope up (stå vid rep, klättra ner till liggande och upp till stående igen)
5 handstand pushup (nästa gång bara två kuddar under huvudet, blir bättre på detta)

7 varv totalt och lite extra på utfallsgången (weighted walking lunges). Illamående men så himla nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar