Sidor

tisdag 4 februari 2014

Oväntade bekantskaper

Det är många olika typer av människor på Krav Maga-träningen, alltifrån polisstudenter och kontorsråttor (undertecknad) till kampsportsfantaster och lajvnördar. Alla med åtminstonde Krav Maga som gemensam nämnare och ibland är det den enda gemensamma nämnaren.

En av mina särskilda favoriter (nästan alla är mina favoriter, helt underbara men just denna är lite extra "favoritig") är en kille i ungefär min ålder. Vi är helt olika på många/alla nivåer, när han pratar om sina intressen får jag be honom förklara det hela från början för jag har absolut noll kunskap inom hans områden. Inga barn, det brukar vara väldigt lätt att finna något gemensamt om personen i fråga har barn. Han är olik alla människor i min omgivning både till utseende och klädstil, skulle jag möta någon med hans stil ute en mörk kväll skulle det kännas lite läskigt. Men han är världens underbaraste, omtänksam och snäll, lär gärna ut, anpassar träningen till min nivå, skön humor, bjuder på sig själv. Ingen annanstans skulle jag ha lärt känna denna person då vi har absolut noll gemensamma nämnare förutom Krav Maga. Tacksam för alla mina underbara träningspartners.

Krav Maga; inte bara bra träning utan även härliga träningskompisar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar