Sidor

måndag 7 april 2014

Tiden går fort när man har roligt

Jisses vad tiden har gått fort. Tycker att det var alldeles nyss jag körde förra 3*6-veckan och nu är den här igen.

Superset och 3*6 av följande:
Bänkpress med 19kgs hantlar 5+5+4
Pullover på bänk 22kg
Chins med 8ans hjälp
Dips med 6ans hjälp
Rodd med skivstång 45 kg
Sittande axelpress med 11 kgs hantlar 6+6+5

Första setet med 19kgs hantlar tyckte jag kändes extremt tungt tills jag kom på att, hejsan hoppsan, det var visst 19kgs hantlar, inte 16kgs som jag först trodde. Orkade inte 3*6 men vad spelar det för roll, jag kämpade på och fixade 5+5+4 i alla fall. Resten av passet kändes helt ok men pauserna mellan varje set var långa. Efter nästa vecka (då jag kör 3*4) behöver upplägget ändras, kroppen och huvudet vill ha förändring.

I lördags var jag ute och sprang en runda på förmiddagen, mitt favoritsätt att starta lördagen på. Lite småtrötta ben efter fredagens CrossFit men njutbart ändå. 9,41 km med snitthastighet på 6:37 trots en stund promenad med telefonprat och en kisspaus i skogen (att ladda med två koppar kaffe och massor med vatten har sitt pris), känner mig nöjd.
Vackert ute! Tunn isskorpa på vattnet i diket, frisk luft och doft av jord i luften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar