Sidor

onsdag 2 april 2014

Krossade honom!

3*8
Marklyft 72,5kg
T-bar marklyft 40kg
Knäböj 37,5 kg
Utfall 19kgs hantlar

Min träningskompis från igår hängde med idag också och vi körde enligt ovan. Mina vikter står angivet. Vi hade samma vikt de två första gångerna på marklyftet, sen gick han ner 2,5kg. T-bar och knäböj hade vi lika. Utfallet, där totalt krossade jag honom! Jag hade två 19 kgs hantlar och bra teknik, han hade två 11 kgs hantlar och föll framåt i axlar och överkropp hela tiden. Yeeeehaaaaa! Jag är bäst, så bäst!

Det är roligt med sällskap och även om vi tävlar om vem som är starkast (och därigenom pressar oss lite extra och utvecklas lite mer än vid enskild träning) är det just sällskapet som jag uppskattar mest. Någon att småprata med i vilan, någon som kollar tekniken, som kan passa vid de övningar som behövs och framför allt så känns det så mycket lättare att bege mig till gymmet när jag har sällskap.

Sen så är det såklart roligt att vinna; jag är BÄST! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar