Sidor

tisdag 15 april 2014

Helheten större än delarna

Det var så himla kul igår på Krav Magan. Allt stämde; bra, uppmärksam träningskompis som korrigerade vid behov, la sig på bra hårdhetsnivå och tränade med glimten i ögat, lagom mängd korrigeringar av instruktörerna (lagom i bemärkelsen att jag blev korrigerad på flera saker som jag sen satte med bättre teknik men inte så mycket korrigeringar att jag blev låg och kände mig oduglig, balansgång det där från instruktörernas sida), bra tempo på träningen dels i mängden tekniker vi gick igenom och dels i ansträngningsnivå. Ett träningspass med fart och en rysligt massa energi helt enkelt!

Det där med att träna i grupp, en grupp där man interagerar med varandra på något sätt, peppar varandra, "attackerar" varandra, tränar i par eller på annat sätt uppmärksammar varandra skapar en speciell energi, tycker jag. Summan i rummet blir större än de enskilda delarna, alla tar i lite extra, energinivån höjs och humöret likaså.
Upplever det ofta under just Krav Maga där vi tränar väldigt fysiskt med varandra, i viss grad under CrossFit där vi peppar varandra och de gånger i höstas när jag tränade hos Betty på the B-room, en mindre grupp där vi läde känna varandra, alla peppade alla och Betty som puschade oss det lilla extra.

Underbar låt som får vara dagens signaturmelodi:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar