Sidor

tisdag 1 april 2014

Det var då tusan!!!

En kollega och vän brukar komma på besök här i staden ibland och då passar vi på att träna ihop. Roligt med sällskap samtidigt som vi pressar oss extra bägge två i tävlan om vem som orkar mest och är starkast. Sist han var här körde vi det här och då vann jag den interna tävlingen. Han hade lägre vikter än mig och avvek efter en stund för att kräkas (av ansträngningen, inget annat). Gången före det gick det så här, jag var starkare även då. Första gången tog han mig i bänkpress men i övrigt körde jag tyngre.

Idag var han är igen och vi körde 3*8 i superset enligt nedan(mina vikter angivna):
Bänkpress 35kg
Pullover på bänk 19kg
Rodd med skivstång 40kg
Sittande axelpress 11kgs hantlar
Chins med 9ans hjälp
Dips med 7ans hjälp

Hur gick det då? Jo, även om han körde samma som mig i bänkpressen gick det lättare för honom och han påstår sig ha kunnat öka där även om han inte gjorde det. Ökar man inte räknas det inte är min åsikt. Pullovern hade jag 5 kg tyngre, rodden slog han mig med 10 kg i, sittande axelpress hade jag 2 kg tyngre. Chins och dips orkade jag mer i även om jag upptäckte att min vänstra axel liksom kränger framåt i chinsen, kompenserar. Illa, måste backa, lätta upp och bygga upp styrkan där. Vill inte bli skadad. Summa summarum så tusan oxå, han gick om mig med hela 10 kg i rodden!!! Dags att öka upp styrkan och ta tyngre där för jag ska ikapp och förbi. Game on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar