Sidor

torsdag 29 augusti 2013

Sänglängtan...

De senaste dagarna har inneburit mycket träning och jag känner mig stark i kroppen. Kroppen samarbetar, orkar, lyfter, springer, yogar, sparkar och slår, flyger i väggen (bokstavligen, när starka gossar sparkar en ordentlig stoppspark flyger inte alls så lilla jag in i väggen med ett brak), tar ut sig till en pustande svettig hög på golvet, samlar ihop sig och återhämtar sig. Jag är uppriktigt förvånad över att det känns så här bra efter så mycket träning så många dagar i rad. Sista vilodagen var i torsdags och den dagen var det ett absolut måste att vila då min högra hand blivit överansträngd. Kanske beror det på blandningen av att springa, yoga, Krav Maga, Crossfit, gymstyrka, kanske beror det på att jag försöker gå och lägga mig i hyfsad tid, att jag äter helt ok (igår blev det Bananprickar till lunchefterrätt, mums) eller beror det på att kroppen fått så mycket vila under sommaren och det därför finns så mycket reserver att ta av…..

Bara smulor kvar i botten...
Oavsett anledning så är kroppen på gång, stark och bra men idag vill inte mitt huvud alls, mitt huvud vill vila mot den underbart sköna kudden igen, bara en liten liten stund. Min hjärna vill inte alls fungera som den ska, det går så trögt idag, sömnigt trögt, någon har hällt sirap på mina neuroner trögt. Jag har gjort ett uppehåll i kaffedrickandet då kroppen blir uppskruvad och lite knasig av allt kaffe som jag hällt i mig på sistone men nu protesterar huvudet istället.  Hur många dagar tar det för ett huvud att vänja sig av med kaffeberoende?! Vill vara pigg rakt igenom nu tack.

Ska belöna min kropp med känslan efter genomförda backintervaller idag. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar