Sidor

fredag 16 augusti 2013

Backe upp!

Idag stod backintervaller med sällskap på schemat och eftersom det kan vara så himla jobbigt packade jag ner favoritbyxorna som muta och gladde mig åt att jag skulle få sällskap, mycket lättare att komma upp för en backe om man är två om det hela. Tyvärr kände sig mitt sällskap krasslig i morse så det var bara att springa själv.

15 minuters lugn jogg till backen.
10 gånger upp för backen.
15 minuters lugn jogg tillbaka på darriga ben.

Första gången upp med ordentlig fart och viss spänst, sista gången helt slut och inte den snyggaste löpstilen men upp kom jag. När jag var inne på upp nummer 8 kom en man och sprang upp för samma backe men på andra sidan, det gick så fort och såg så lätt ut. Usch, jag fick bara lust att springa ikapp och knuffa omkull honom. Nästa tanke var; "bättre att bli inspirerad istället" så sista två gångerna gav jag allt och lite till inspirerad av hans fräscha löpsteg. Uppe på toppen efter sista skakade mina ben så pass att jag satte mig ner och vilade för att inte ramla och rulla ner för hela backen.


Backen ser inte ut att vara så mycket för världen men här finns lite bättre bilder på backen.

Fredag idag, så himla skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar