Sidor

tisdag 10 september 2013

Myror i brallan

Idag känns det som om jag har fått myror i brallan eller som om huden är ut och in, rastlös och kliande. Kanske beror det på att jag åt scones i morse eller på att jag inte har tränat på en hel evighet, inte ordentligt i alla fall. Snuvig och snorandes fick det bli tung styrka på lunchen för att om minska kliandet.

Front squat 3*8 30kg
Hantelpress 3*8 14kgs hantlar
Marklyft 3*8 50 kg
Enarmsrodd på bänk 3*8 19kg

Inte mycket till träning men hundra gånger bättre än att sitta framför datorn hela lunchen.... 

Det där med marklyft är lite klurigt, känns som om jag borde kunna öka men glömmer bort det varje gång. Knasigt. Är lite rädd för att göra fel, ha fel teknik och göra illa ryggen eller att den där bicepsfokuserande killen bredvid ska se att jag egentligen inte alls vet vad jag gör. Men så inser jag vad som egentligen far genom huvudet och att jag kan egentligen tekniken även om allt kan förbättras, jag gör inte illa ryggen så länge tekniken är där och vad sjutton skulle en bicepsfokuserande kille bry sig om mig egentligen, han är ju fullt upptagen med sina biceps... Nä, nästa gång ska jag varken glömma bort eller förtränga ökningen, nästa gång då blir det stordåd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar