Sidor

tisdag 3 september 2013

1 krona/km till Barncancerfonden

Surfade runt i min träningsfrånvaro och hittade en alldeles strålande idé här med sitt ursprung här, att donera 1 krona per sprungen kilometer till Cancerfonden. Fram till och med 20e december kommer jag att räkna antalet genomförda kilometer och sen ge mitt bidrag till Barncancerfonden. Originalidén ger sina kilometrar till Cancerfonden men jag väljer Barncancerfonden för det känns bättre. Cancer är läskigt oavsett men känns lite värre, för mig, när det drabbar barn.

Nu vill jag vara frisk omedelbums så jag kan börja samla kilometer och pengar. Nästa gång jag har planerat att springa och det känns lite tungt, regnigt och segt har jag världens bästa pepp, om jag inte vill springa för min egen skull springer jag för andras.

2 kommentarer:

  1. Härligt att läsa! Ju fler som hoppar på idén ju mer pengar till de drabbade!

    SvaraRadera