Sidor

söndag 22 september 2013

2km

2km är en knepig sträcka att springa, för kort när jag är ute och springer och även om jag ibland springer ungefär 2km som uppvärmning är det då två lugna kilometer. På fredag ska jag springa 2km så fort jag kan men hur snabbt är det egentligen?

Baksida lår känns ok nu, lite "nypande" känsla kvar i rumpan men annars nästan helt ok, så jag provade att springa imorse. 

Lätt jogg några hundra meter till motionsspåret, hostan var helt under kontroll men det känns att konditionen har försvunnit. Framme, på med Runkeepern, musik i öronen och fart på benen. 

Började med uppförsbacke, fy tusan vad jobbigt. Sen blev det bättre men jag saknade trycket i benen och halsen ville inte samarbeta. 10:46min blev det. Höll på att hosta upp lungorna efteråt men nu har jag i alla fall sprungit 2km. 

En grannes äppelträd på den hostande hemvägen var en vacker syn, hösten bjuder verkligen på guldkorn i vardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar