Sidor

fredag 30 augusti 2013

I will survive

Dagens lunch tillbringades utövandes CrossFit. En wod (dagens träningspass) som i förväg såg ut som rena döden men som jag överlevde och slutföre före stopptiden.Visserligen bara med 50 sekunders marginal till stopptiden men ändå...

Vi började med marklyft, 5+5+5 med 65%-75%-85% av vad man lyfter i en max repetition. Ingen aning om vad mitt max är men det blev fem på vardera 30kg, 40kg och 60kg. Sen startades klockan och vi skulle genomföra tre övningar i fallande stege med 10/9/8/7/6/5/4/3/2/1 repetitioner av:

Front Squats (hade bara stången så 20kg)
Body Blasters (fy f-n, först burpee och i hoppet hoppar man upp till stången, gör en pullup sen toes-to-elbow, det är en)
5m Bear Crawls (händer och fötter i marken)
24:10 sekunder totalt

Eftersom jag är miiiiiil ifrån att göra en pullup fick jag göra en hoppande variant och mina tår var verkligen inte i närheten av mina armbågar men knäna åkte i magen varje gång i alla fall. Endorfinhög som ett hus nu. Livet är härligt!

Nu är det träningsvila hela helgen (nästan) för vi ska på fest och har barnvakt = sova till åtminstonde klockan åtta morgonen efter festen! Lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar