Sidor

måndag 19 augusti 2013

Fullt ös – planera annars medvetslös

Nu har nästan allt dragit igång igen och för att ha en chans att få till vardagen utan att bli fullkomligt och totalt sönderstressad krävs planering. Planering av mat och mellanmål, planering av mina träningstider, sambons träningstider, sambons ”titta-på-hockey” och jagande, äldsta barnets alla träningar och matcher och gärna lite andra sociala aktiviteter. Tvätta är ett måste men städning sker när lusten faller på eller när jag får krupp av stöket.  :)

Veckans middagar ser ut så här:
Måndag: Falukorv och potatismos till resten av familjen, jag äter sallad och god veggoröra – rester från i helgen
Tisdag: Rårisgratäng med ägg till mig och köttbit till resten av familjen plus sallad (har sånt sug efter fräscha grönsaker nu på hösten)
Onsdag: Rester
Torsdag: Smaljeansens linssoppa med ägg- och leverpastejmackor
Fredag: Palsternackspasta med paprikasås till mig, köttbullar och kokt potatis till resten av familjen

Idag blev det lugn yoga på lunchen och ikväll drar Krav Magan igång igen. Resten av veckan blir det mer Krav Maga, kettlebell, yoga hemma, CrossFit och lite springa om jag har lust och ork. Så, nu kör vi! 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar