Sidor

fredag 6 december 2013

Revansch

För cirka 1,5månader sen tränade jag med en ny träningskompis som spöade mig i bänkpress, mer om det här. Idag var det dags för rond 2. Ungeför samma pass och såhär gick det:

Hela-kroppen-passet 3*8

Utfall bakåt (16kgs hantlar)
Marklyft (60kg+65kg+65kg) mycket bättre greppstyrka den här gången
Front squat (35kg)
Djupa breda knäböj (25kg vikt i famnen)
Bänkpress (40kg)
Ryggrodd (21kg)

I utfall hade jag mycket tyngre hantlar. Första och andra omgången marklyft hade vi samma men sista plockade han av 5kg. Front squat gjorde jag fulla set, han kämpade på så många han orkade och nådde inte hela vägen till 8st. Knäböjen var vi lika på. Ryggrodden gick jag ner i vikt sen sist för att kunna bibehålla min teknik (även här körde han med lägre vikt). Så, nu det viktigaste, hur klarade vi oss i bänkpress? Sist spöade han mig helt och totalt. Inte nu! Samma vikt men jag fixade fler repeptioner även om de sista var med hjälp. Summa summarum, jag har fått min revansch i bänkpress. Vi är ungefär lika starka där just nu. Ser framemot rond 3.

Sen var det väldigt roligt att ha en träningskompis för en stund. Nu, sköna fredag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar