Sidor

tisdag 10 december 2013

BodyPump

Lunchen tillbringades i gymmets gruppträningssal; BodyPump. Hade planerat att träna det förra veckan men då ställdes passet in så ny chans idag. Har inte tränat BodyPump på väldigt länge, tror det är mer än ett år sen, kanske två... Kommer inte ihåg.

I alla fall, BodyPump igen. Vilka vikter ska jag ta? Spanade in en tjej i salen som såg helt ok stark ut och la på samma som henne, funkade toppen. Min höft är inte helt ok på höger sida och ibland har mitt bäcken tippat framåt, inte skönt alls och kräver naprapat för att knäcka tillbaka, kände av min höft under knäböjen, gjorde skitont rent ut sagt! Bara bita ihop och komma ihåg att ringa naprapaten efter jul. Att göra knäböj i gymmet har inte alls gjort ont och thrusters funkar fint men inte BodyPumps knäböj där man bara ska gå ner halvvägs. Resten av passet var helt ok... jag vill inte att min träning ska vara helt ok, jag vill att min träning ska vara rolig, social och varierande. I gruppträningssalen var jag helt anonym, inget peppande från instruktören eller de andra, en sköt dig själv stämning i salen. Nope, inte min grej alls men nu har jag provat det i alla fall!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar