Sidor

fredag 5 juli 2013

Plaskblöt

Igår kväll var det dags lite kettlebell ute på altanen. Ungefär samtidigt som jag öppnade altandörren och gick ut började det regna, först lite lätt duggregn sen lite mer och lite mer och sen lite åska på det. Men det var ett så underbart härligt ljuvligt sommarregn och svalkade lite lagom skönt. Rätt vad det var så kom solen fram mitt i regnet också. I mina pauser kunde jag inte låta bli att hoppa lite i de små vattensamlingarna som bildades på min matta... Himmelskt!

300 - passet hämtat från Sara Tilling
50 goblet squats
50 swing
50 sumo deadlift high pull
50 russian twist
50 kettlebell clean
50 thrusters

Alltsammans med min pippigula 16kg kettlebell. Tillsammans med mina rosa shorts och turkosa matta blev det riktigt färgglatt.



Oj, mina axlar. Hello låren! De sista femtio (thrusters är benböj med press) fick jag göra pressen med bägge händerna, orkade inte pressa 16 kg med en arm.

Provade en ny frukost i morse, chokladgröt, även detta hämtat från Sara Tilling.

Saras Chokladgröt
2 ägg
1 äggvita
1/2 banan
1 tsk bakpulver
2 tsk kakao
1/2 tsk vaniljpulver

Mosa bananen, blanda samman allt. Micra 1 minut på högsta effekt, rör om och micra 40 sekunder till. Sara toppade sin med björnbär och hasselnötter, jag provade mango och hasselnötter till min.

Det var gott, kändes lite ovanligt med chokladsmak till frukost men kan helt klart vänja mig. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar