Sidor

onsdag 17 juli 2013

Höstfunderingar

Även om det är mitt i sommaren har mina tankar börjat glida in på hösten så smått. Vad vill jag göra under hösten? Vad vill jag träna? Vilka resultat vill jag se av träningen? Jag är sugen på massor av olika träning, vill prova på CrossFit, yoga med ny instruktör på nytt stället, träna med Betty i the B-ROOM, köra tung styrketräning och bygga muskler, springa snabbt, fort och lätt, springa långt och kort, intensivt och bara lunka på, kanske glida in lite på BodyPump och spinning igen, prehabträna knäna och höfterna så jag inte blir skadad, yoga hemma med Yogobe, förbättra mig på armhävningar, allmän kroppsstyrka och kroppskontroll.

Jag vill prova en raw food-månad, jag vill meditera, utforska tystnaden, vara närvarande i vad jag än gör, jag vill äta allt men inte alltid, jag vill baka nya spännande recept och gamla godingar, jag vill läsa massor av intressanta böcker, jag vill lära mig något helt nytt.

Jag vill allt men den som gapar efter mycket sväljer en faslig massa knott, i alla fall om du är som jag och cyklar med munnen lite öppen en tidig morgon. Prioritering är ett måste annars blir det inget vettigt av det hela.  Jag klurar lite till, känner efter vad ”magkänslan” säger och avvaktar beslut inifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar