Sidor

tisdag 2 september 2014

Halvdränkt men lycklig

Igår var det dags för crawlkurs för allra första gången. Milde himmel vad svårt det är! Roligt men så svårt!

Vi fick börja med basic tekniker; flyta, frånskjut (under vattnet), frånskjut med bara en arm fram och den andra klistrad bak mot kroppen (fortfarande under vattnet), simma med endast benspark (under vattnet) och övade litelite på andningen.

Den mängd vatten som kom in näsa och mun under allt detta gjorde mig proppmätt och lite illamående, andning är verkligen något jag behöver öva på. Det här med att andas ut lite i taget under vattnet för att sen under en halv sekund sticka munnen ovan ytan med huvudet på snedden och andas in.... Nja... Jag försökte och försökte i alla fall men min "teknik" bestod i att andas ut under vattnet, upp till ytan, andas ut resten ovan ytan, ner under vattnet och där försöka andas in igen. Halvdränkt med andra ord.

Har haft lite lätt foglossning sedan graviditetsvecka 6 och det där med att springa är liksom inte längre att tänka på. Crawl ska, åtminstone i mitt huvud, vara ett skonsamt simsätt även för de med mild foglossning men mitt bäcken håller inte med. Aj vad det gjorde ont när jag svalnat och kommit hem. Tänker och hoppas att det beror på att vi simmade så mycket vanligt bröstsim (under uppvärmning och varje gång vi skulle ta oss från x till y för att vila lite och få ytterligare instruktioner) . Imorse kändes det knappt något i fogarna och jag möttes av klar hög höstluft och en vacker soluppgång, lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar